Koordynator pomocy psychologiczno – pedagogicznej – Izabela Wysocka
Poniedziałek | 8.55 – 13.30 |
Wtorek | 8.00 – 13.30 |
Środa | 8.50 – 14.30 |
Czwartek | 12.45 – 14.30 |
Piątek | 8.00 – 10.35 |
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami. | Współpraca ma dotyczyć:
1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności (według ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) 2) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:
3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; |
współpraca z zespołem mającym opracować IPET | Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dotyczy to także zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów | Wsparcie ma dotyczyć:
|
udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dotyczy pomocy dla:
|
współpraca z innymi podmiotami | Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
|
przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej | Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli oddziałów przedszkolnych, szkoły w zakresie ww. zadań. |